Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Khamis, 22 April 2010
10


1153852_coffee_-_expresso_1

Jom minum kopi pagi ni, walaupun saya gemarkan kopi, lagi - lagi kopi Kapal Api namun saya amat jarang meminumnya. Kerana ada setengah orang mengatakan kandungan kafein yang ada di dalam kopi tidak bagus untuk badan. Namun kafein jika diambil dalam jumlah yang terkawal dan kena pada waktunya ia memberi faedah kepada tubuh kita.

Tahukah anda kafein boleh meningkatkan kadar metabolisme badan anda?, dimana metabolisme ini berfungsi sebagai agen untuk membakar kalori, semakin tinggi tahap metabolisme anda makin pantas ia membakar kalori.

Apa yang kafein buat pada badan anda ialah, ia akan memecahkan lemak dan merembes keluar asid lemak yang mana proses ini membantu anda menurunkan berat badan. Selain itu kafein juga boleh melegakan pening kepala, dan satu fungsi yang penting ianya membuatkan anda lebih segar dipagi hari dimana ianya perlu untuk kekal bertenaga sepanjang hari.

Namun kafein bukan sahaja boleh didapati di dalam kopi, ia juga boleh diperolehi dari teh, coklat serta minuman bersoda seperti Pepsi dan Coke. Walaupun ia meningkatkan kadar metabolisme, ini tidak ermakna dengan meminum minuman bersoda yang mengandungi kafein membantu anda menguruskan badan kerana aktiviti seperti senaman yang sihat perlu disertakan. Harus diingat satu tin minuman soda mengandungi 14 sudu gula dimana ia meningkatkan risiko kencing manis.

p/s:- nak beli Kapal Api ke Kopi Janda?

10 Komen disini:

Sesumpah berkata...

bakar lemak? wuhh ;D

nabilah_2908 berkata...

wah..nice info...sy mmg gemar minum kopi..pagi2 sure kena minum secawan...baru la pgi tu rasa cergas jer.. ;)

MR Bang Miji berkata...

tidak bagus diminum selalu kan.

Cik SHiNJU berkata...

salam...
kopi mmg bgus tp kita ditipu oleh yahudi yg mengatakan kopi tu x bgus,sedangkan mereka minum kopi...yg bakar lemak tu sya baru tau...huhuhu..best..

akuvision berkata...

tidak bagus kalu overdose

gnesop berkata...

org2 dulu mmg minum kopi jer..:)
kopi janda satu..!

CikMelur berkata...

kopi janda la..

bukan nak menggoda, cuma nak meniaga..

haha

zai berkata...

kopi duda takda ka?

Najwa berkata...

me sukaaaaa coffee.... smpai addicted.... huhu

Hazzy Ishak berkata...

dah jarang minum lepas kawan ku emel pasal keburukan kafein...
huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...