Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Selasa, 27 April 2010
2

Selamat petang buat pembaca blog, adakah kamu pengguna Adobe Photoshop. Kalau ya, kamu jangan lepaskan peluang untuk mempelajari teknik untuk menukarkan satu gambar realistik menjadi gambar model miniatur, lihat gambar dibawah untuk memahami maksud saya :-


446030361CAwQnR_fs miniture-1

Dan dibawah ini satu lagi contoh kesan khas miniatur:-

miniture-2 2880255370033579778ehZYVE_fs
Ingin mempelajari teknik ini?, boleh sahaja. Disebabkan saya malas nak tulis tutorial kat sini. Saya bagi link dan anda boleh pergi ke laman sebenar tutorial ini. Link tutorial ini dah lama berada dalam simpanan bookmark internet browser saya. Disini link tutorial:- Tilt Shift Tutorial


p/s:- Pilih gambar yang bersesuaian view, contohnya seperti gambar – gambar diatas.

2 Komen disini:

FCUTEAM berkata...

smart... aritu pernah tengok... ingatkan model jek.. hikhik.. hinanya aku.. :P



komen entry i juga ye.. klik laju-laju link nih >>CARA MEMBUAT LINK DARI RUANGAN KOMEN KE ENTRY U ALL.... BOLEHLAH KITA BERBALAS KOMEN KAN?..HIKHIK



SheyPull berkata...

wah..menarik..:)
nak ry la..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...