Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Khamis, 13 Mei 2010
7

karate_kid

Anda ingat lagi dengan filem The Karate Kid yang menampilkan watak terkenal Mr. Miyagi lakonan Pat Morita dan watak utama Daniel Larusso lakonan Ralph Macchio?. Mesti masih ingat kerana ianya sebuah filem retro berkaitan dengan seorang remaja yang cuba untuk menyesuaikan diri dengan keadaan sekolah yang suka membuli. Teringat babak dimana watak hero belajar karate dari Mr Miyagi dan mempratikkan ‘crane stance’ untuk memenangi pertandingan.

Namun bukan filem ini ingin saya ketengahkan tetapi sebuah filem baru yang menggunakan tajuk yang sama iaitu The Karate Kid versi 2010. Kebetulannya ia adalah remake untuk filem sebelum ini dengan jalan cerita yang sedikit berbeza.

Dihasilkan oleh Studio Columbia Pictures ( Sony ), diarahkan oleh Harald Zwart, penulisan skrip oleh Chris Murphy dan steve Conrad. Mengengahkan bintang oriental popular Jackie Chan disamping lakonan licik Jaden Smith iaitu anak kepada Will Smith dan juga memperkenalkan Taraji P.Henson.

Antara plot utama filem ini ialah, watak utama Dre Parker lakonan Jaden Smith mengikuti ibunya lakonan Taraji P.Henson bertukar tempat kerja dari Detroit ke Beijing. Di Beijing Dre jatuh hati pada rakan sekelasnya Mei Ying, tetapi budaya menyebabkan mereka sukar untuk berkawan walaupun Mei Ying turut menaruh perasaan yang sama. Pada yang sama Dre turut di buli disekolah oleh Cheng. Tanpa seorang kawan yang mengerti kesukaran yang Dre hadapi, dia bertemu dengan penjaga bangunan iaitu Mr. Han lakonan Jackie Chan dan seperti dalam filem terdahulu, Mr. Han merupakan seorang guru kungfu. Dan bermulalah episod plot seterusnya yang anda sudah dapat teka. Melihatkan pada trailer, filem ini dilihat begitu menarik, menggunakan plot utama yang sama tetapi jalan cerita cukup berbeza

Dijangka akan menemui penonton di pawagam awal Jun hadapan, diharap filem ini mendapat sambutan kerana ia merupakan remake dari filem yang berjaya diangkat keserata dunia. Apa - apa pun kita lihat sahaja nanti samada ada ia mampu memecah panggung.

Untuk ke laman utama filem klik sini The Karate Kid atau klik imej poster diatas. Lihat imej dari filem ini dan trailer di bawah ini:-

the-karate-kid-jackie-jaden

the-karate-kid-jackie-jaden1

p/s:- Walaupun filem ni tajuk The Karate Kid, tapi belajar Kung Fu ( pelik )

7 Komen disini:

ENCIK TIKUS berkata...

Macam best jee :D

kitatauke berkata...

cite baru ni ekk???dulu zaman budak2 lagi citer ni...:)

akuvision berkata...

baru lagi ni, 2010 punya

Aidi-Safuan berkata...

la, anak will smith ke? patot la will smith tuh jadik producer movie nih

Unknown berkata...

nak tgk cite ni!

aNoZ berkata...

patut tuka kungfu kid. boleh ke? haha

iJaN berkata...

xkisah le karate kid ke kungfu kid, nk tgk, nk tgk, nk tgk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...