MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Sabtu, 22 Mei 2010
5


Anda ingat dengan kartun Animaniacs?, pasti ada yang mengenali dengan karakter kartun Yakko, Wakko dan Dot. Siri kartun ini merupakan edaran Warner Bros dan mendapat kerjasama dari pengarah terkenal Steven Spielberg. Itu serba sedikit mengenai siri Animaniacs.

Salah satu klip video yang saya minat dalam siri ini ialah animasi lagu mengenai nama – nama negara yang dinyanyikan oleh Yakko. Cara mudah dan menarik untuk anda mengenali hampir setiap nama negara di dunia ini kecuali Timor Leste dan beberapa negara yang tertinggal, namun ianya hampir sempurna.

Lihat videonya dibawah ini:-

p/s:- Agak – agak ada yang hafal lagu ni?, hehhehe

5 Komen disini:

embun d tengah malam berkata...

payah nk hafal ni,,laju gila dia nyanyi..hahahha

NiZaM Limited berkata...

mak aihh..semua negara pon dia sebot. kalo terlepas sket2 tu takpe la. hehe..
tapi skrg sape lagi brani kata tgk kartun tak guna? kartun tu sndiri bleh ajar budak2 ilmu yg kita tak tau.
p/s: aku pon bnyk belajar drpd kartun mase kecik dlu lagi2 bahasa omputeh. =p

Tn.Punya berkata...

yeke..baru aku tahu ni..

http://myvitrd.blogspot.com/2010/05/tips-tingkatkan-trafik-menggunakan.html

Roronoa Zoro berkata...

perh penat tgk, mmg x mmpu hafallah. haha..

hish!! mmg kartun mengajar pon...
masa dulu aku gila pokemon.. disebbkan aku xpandai inggeriis bila tgk pokemon, aku nekad nak belajar inggeris sebb nak paham jer.. nmpak bodoh tapi itu yg watkan aku boleh berbahasa inggeris sekarang.. at least better dari rakan sebaya yg membersar bersama.. ehhe..

ada gak kartun yg ceritakan sejarah, aku dah lupa tapi mmg best jugak =P

akuvision berkata...

betul tu, bahasa inggeris saya ok pun kerana kartun, animasi lebih memberi stimulasi pada otak melalui karakter yang berwarna ceria ~~~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...