Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Jumaat, 28 Mei 2010
7

facebook ban

Salam ziarah petang Jumaat yang mulia ini buat rakan blogger, sebelum ini saya ada membuat post mengenai halangan akses internet di Pakistan daripada memasuki dua buah laman sesawang yang menyediakan platform untuk hari “Draw Muhammad Day” iaitu laman Facebook dan Youtube.

Mengikut artikel berita yang lepas, tempoh halangan akses hanya sampai 31 Mei ini namun mengikut tinjauan pendapat orang ramai di Pakistan, hampir 70% dari mereka menyokong tindakan untuk halangan akses kekal kepada laman sesawang Facebook manakala 15% tidak bersetuju.

Untuk rekod, beribu individu di Pakistan telah mengeluarkan laporan pada laman sesawang Facebook melalui prosuder untuk membuang maklumat mengenai hari “Draw Muhammad Day” namun tiada tindakan diambil tetapi sebelum ini Facebook hanya mengambil masa 20 minit untuk memadam maklumat di Facebook mengenai artikel mengutuk Yahudi.

facebook ban1

p/s:- Artikel ini diolah dari laman sesawang indiatimes.com

7 Komen disini:

nabilah_2908 berkata...

hmm..if pakistan boleh ban FB..rs2nya org malaysia yg majority islam boleh tk ban fb gak..? huhu..sure susah kn..terrmasuk la diri sy sendiri...huhu..

Hafiz Yusof berkata...

mcm mana lah kita kan..sanggup ker kita ni nk band fb..huhuhu

deena farhana berkata...

mcm2 je kisah fb ni..

anyway...ada award dr sy..jmput ambik ye :)

miss ice berkata...

susah nk ban..hari2 men fb. hehe.

Sufi Asri berkata...

aku dah delete facebook 2 kali da...

sebelum nie bila aku tahu CSI amerika ada kaitan dengan facebook. jadi aku padam semua maklumat aku n delete..

kali kedua buat sebab semata2 nak join Geng Blogger. Tapi bila dapat maklumat yang page facebook wat lukis2 gmabar Nabi junjungan Kita, terus aku delete jer..

x mati bila x buat facebook. Aku tak kisah org kata aku kuno sebb x ada facebook. yg pasti aku dah buat apa yg aku patut buat dari awal2 lagi.. aku x mahu terlibat dgn facebook lagi.

tapi mcm mana pon aku sedar ada juga manfaat dari facebook, sebagai contoh page2 islamic.. n senang nak kontek saudara mara.. tapi aku juga dah ada blog. so what am i look for at facebook anymore??

p/s: hidup adalah pilihan.. masing2 ada haluan sendiri...

Sufi Asri berkata...

oh ya.. nmpak sgt facebook nie berat sebelah.. yahudi dihina, terus banned page tue.. Penyelamat kita dihina? x jalan langsung...

p/s: sama2 la kita pikir sendiri..

sori komen pnjg2.. hehe

akuvision berkata...

biasalah tu zoro, polis kita pun guna facebook untuk trace penjenayah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...