Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Rabu, 28 April 2010
3

oren2




Siapa suka makan buah oren, tak kisah oren apa pun yang penting suka!. Pagi ini mari saya khabarkan pada anda apakah khasiat buah oren ini. Buah oren dilihat mempunyai pelbagai khasiat untuk tubuh.
Seperti di ketahui umum, buah oren kaya dengan vitamin C. Buah oren juga mempunyai vitamin lain yang dikenali dengan nama sitrus limonoid, dimana ianya membantu dalam melawan sesetengah kanser haiwan seperti kanser mulut, kulit, paru - paru, payudara dan kanser usus perut.
Para penyelidik cuba mencari jalan untuk menggunakan vitamin sitrus limonoid ini untuk kegunaan dalam perubatan manusia pula. Selain kedua vitamin yang disebut, oren juga merupakan sumber bagus untuk iron, yang mana ia membantu dalam merendahkan kadar kolestrol. Oren turut mengandungi kalsium yang baik untuk tulang.
vitamin yang terkandung dalam oren bagus untuk melawan bakteria yang mencegah anda dari selsema, satu berita baik dalam suasana H1N1 sekarang.

oren1


p/s:- Oren dan limau?, sama ke?

3 Komen disini:

FCUTEAM berkata...

dengar kata oren ngan limau tak sama... hikhik
Bagus info ni... nak kena makan ari-ari ni..


baca i punya entry gak ye.. klik bertubi-tubi kat sini >>BAGAIMANA NAK JADI BLOGGER YANG DIKENALI RAMAI DENGAN BERKESAN !



A D I A berkata...

memang byk khasiat oren ni. orang nak diet pun digalakkan minum oren kan. skrg byk produk kecantikkan berasaskan oren gak, nak bagi kulit cantik

Rafi Harumin berkata...

oren best...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...