Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Sabtu, 17 April 2010
2



“FullHouse” merupakan drama Korea yang pertama saya tonton dari episod 1 hingga episod akhir, dan sejak itu saya mula tertarik untuk melihat drama – drama Korea yang lain seperti “My Girl”, “My Lovely Samsoon” dan banyak lagi. Walaupun format jalan cerita mereka tidaklah jauh berbeza iaitu berkisar percintaan, persahabatan dan pasti menampilkan 4 watak utama, 2 lelaki dan 2 perempuan di mana mereka ini akan terlibat dalam konflik percintaan. Benar atau tidak?, anda buat perbandingan.

Namun di ruangan penulisan ini bukanlah saya ingin bercerita mengenai plot drama Korea dari segi sosio ekonomi demografik masyarakatnya tetapi ianya memang satu idea yang bagus untuk terus dikupas di masa akan datang dalam bentuk genre artikel yang berlainan.

Berapa ramai antara kita rakyat Malaysia yang minat dan obses dengan drama Korea?, tidak kira muda, tua, perempuan malah lelaki seperti saya pun minat menonton drama Korea. Namun sumber untuk menonton di TV begitu kurang. Kadang masa siarannya tidak kena dengan masa terluang kita sendiri. Jadi disini saya akan perkenalkan 2 buah laman sesawang yang menjadi kegemaran saya untuk melayari dan menonton drama Korea secara dalam talian. Malah kedua – dua laman ini bukan sahaja menampilkan drama dari Korea, tetapi dari Jepun, TVB ( drama dari Hong Kong ), Taiwan dan Tanah Besar China turut disediakan. Kedua laman ini turut menyediakan saluran untuk menonton filem dari Korea, Jepun dan Hong Kong.

Kedua – dua laman sesawang yang dimaksudkan ialah “mysoju.com” dan “dramacrazy.net”.”Mysoju.com” merupakan sumber laman sesawang utama saya untuk menonton drama Korea secara dalam talian. Menampilkan drama – drama dari zaman “Winter Sonata” hingga yang terbaru seperti “Cinderella Man” dan “Iris”. Video “streaming” yang disediakan berkualiti tinggi dan kadar “buffering” memuaskan. Jadi jika anda mempunyai sambungan sekurang – kurangnya “broadbnad” 512 kbps, pasti ianya lancar buat anda.

Berbeza dengan “mysoju.com”, “dramacrazy.net” menyediakan saluran untuk anda menonton “anime” selain drama dalam bentuk “live action”. Namun kedua – dua laman ini mempunyai pengikut dan peminat yang ramai. Jadi usah bimbang jika anda terlepas menonton episod di TV, layarilah kedua – dua laman yang disebut diatas dengan klik pada gambar diatas untuk ke laman sesawang yang dinyatakan. Selamat petang dan selamat menonton!. ( Tiba – tiba je rasakan diri se ‘skema’ mungkin ).

2 Komen disini:

Nashays berkata...

berita baik neh untuk org yg ske layan korean drama..tp korean drama, ada tarikan nya tersendiri...lalala...bleh layan boys over flower camne:P

akuvision berkata...

dah tgk dah boys over flower, jandi forever!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...