Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Khamis, 8 April 2010
2

Filem ini bukannya sambungan bagi filem Avatar arahan James Cameron tetapi ia adalah sebuah filem yang diadaptasi dari siri animasi yang popular sekarang iaitu Avatar The Last Airbender, sering ditayangkan di saluran Nickelodeon dulu. Akan menemui penonton di pawagam Julai hadapan.

Filem ini telah menerima sentuhan kreativiti dari salah seorang pengarah tersohor iaitu M.Night Shaymalan ( The Happening ). Seperti biasa, adaptasi filem ini dilakukan di Hollywood dan pastinya ia memperkenalkan barisan pelakon dari sana. Sesuatu yang klise apabila ianya dilakukan disana.

Antara barisan pelakon utama untuk filem ini ialah Noah Ringer, Nicola Peltz, Jackson Rathbone, Dev Patel, Jessica Jade Andres, Aasif Mandvi, Shaun Toub, Cliff Curtis dan Keong Sim.

Antara sinopsis plot utama filem ini ialah:-

Dalam dunia ini terbahagi empat kerajaan iaitu Tanah, Api, Angin dan Air. Kebanyakkan penduduk di empat kerajaan ini dapat mempratikkan ilmu atau kuasa yang kerajaan mereka wakili. Malangnya salah satu kerajaan iaitu Api telah menyerang secara kejam kerajaan lainnya.

Selama berkurun hal ini berlaku tanpa tanda ianya akan berubah, tetapi ianya boleh diatasi apabila seorang Avatar muda muncul iaitu Ang ( Noah Ringer ). Avatar merupakan seseorang yang dapat menguasai keempat - empat kuasa dan semua perubahan terhadap peperangan yang berlaku terletak di atas bahunya.

Dengan bantuan Katara ( Nicole Pleitz ), seorang penduduk dari kerajaan Air bersama abangnya Sokka (Jackson Rathbone), Ang cuba menyelamatkan dunia ini dari kekejaman kerajaan Api. Apa yang pasti filem ini adalah pengenalan bagi anda, kerana sekuel pasti menuruti. Untuk ke laman sesawang utama filem ini klik gambar diatas.

Lihat teaser di bawah ini :-

2 Komen disini:

Unknown berkata...

wah tak sabr nak tengok avatar ni..=)

syukri0235 berkata...

best....best... x sabar....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...