Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Selasa, 15 Jun 2010
3


Jika sebelum ini HTC mengeluarkan beberapa telefon pintar yang mendapat sambutan seperti HTC Incredibles dan HTC Wildlife, kali ini HTC muncul lagi dengan telefon pintar terbaru yang dikenali dengan HTC Aria.
HTC Aria dilihat lebih kecil dari saiz dan juga dari segi harganya. Hangat diperkatakan di internet telefon pintar lebih murah berbanding telefon pintar yang berada di pasaran sekarang. Seperti telefon pintar HTC yang lain, telefon HTC Aria ini turut di operasikan dengan sistem operasi Android 2.1.

Dari segi kamera pula, HTC Aria dilengkapi dengan kamera beresolusi 5MP dengan paparan HVGA berdimensi 3.2 inci. Malah telefon ini menggunakan sistem skrin sentuh sepenuhnya tanpa keyboard, HTC Aria turut hanya sepanjang 4 inci dengan berat 4.05 ounce. HTC Aria juga diperkuasakan dengan pemproses Qualcomm MSM7227 600MHz.

Namun untuk sementara waktu ini HTC Aria hanya didapati di Amerika Syarikat melalu langganan rangkaian pembekal telekomunikasi AT&T. Untuk melihat HTC Aria dalam demo ringkas, lihat video dari Youtube ini:-


3 Komen disini:

oya berkata...

htc bagus ke ek..

zulkbo berkata...

salam saudara..
nak tahu juga jenama HTC ni
elok ke?Buatan mana?Tengok
di KLCC hari tu ada promotion
dekat RM 3K juga reganya..

Unknown berkata...

HTC sangat bagus woooo, since operating system dia guna Android (under Google) banyak apps dia adalah open source dan free. ramai orang nak beralih daripada iPhone ke Android phone mostly sebab tu la

tapi harga sakit sket huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...