Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Sabtu, 12 Jun 2010
5

samsung-galaxy-s_1

Samsung Galaxy S merupakan telefon pintar Samsung terbaru yang berasaskan sistem operasi Android 2.1 dan dikhabarkan menjadi saingan untuk iPhone 4 yang baru dilancarkan oleh Steve Jobs di WWDC 2010 lalu. Samsung Galaxy S ini menggunakan sistem skrin sesentuh AMOLED( singkatan kepada Active-matrix organic light-emitting diode ) Super berdimensi 4 inci.

Samsung Galaxy S turut dibina dengan pemproses aplikasi ( application processor ) berkuasa 1GHz dan turut mempunyai kamera digital beresolusi 5MP dengan keupayaan untuk merekod video dan sistem fokus automatik.

Sebagai telefon pintar, Samsung Galaxy S turut dilengkapi dengan WIFI dan GPS sistem LBS lanjutan ( Location Based Services ), malah ia juga mempunyai sambungan USB 2.0 yang terbukti lebih laju serta keupayaan 3G. Kiranya telefon ini melengkapi keperluan asas untuk diiktiraf sebagai telefon pintar.

Samsung Galaxy S di datangkan dalam dua kapasiti memori terbina dalaman iaitu 16GB dan 8GB, dan ianya menyediakan dua slot memori tambahan sehingga 32GB. Ianya seberat 118gram dan berukuran dimensi 64.2mm x 122.4 mm x 9.9 mm. Dijangka akan berada di Malaysia awal bulan Julai depan dengan anggaran harga RM2500++.

Untuk melihat dengan lebih dekat, anda boleh ke laman utama Samsung Galaxy S di link http://galaxys.samsungmobile.com/ atau klik gambar diatas. Anda juga boleh melihat Samsung Galaxy S melalui video dari laman Youtube di bawah ini:-




p/s:- Siapa nak belanja beli ni?

5 Komen disini:

Tanpa Nama berkata...

lawa gak.dah mcm iphone

Tanpa Nama berkata...

lawa gak.dah mcm iphone

n66ee berkata...

wahhhh...keren nehh seeppp..jadi pengen :D hhiii...mantabz gan :D

Unknown berkata...

pss ~
eja smartphone takde T ek ??

papabear berkata...

inilah agaknya pengganti Samsung Galaxy yg ada sekarang dengan masalah battery tak tahan lama dan beberapa bugs yg lain lain lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...