Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Jumaat, 4 Jun 2010
5

Gulliver's Travels 2010 film

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat anda yang melayari di laman blog saya ini, dah agak lama saya tidak membuat post mengenai filem - filem baru yang bakal ditayangkan di pawagam. Selalunya asyik repost entry lama sahaja.

Kala ini saya ingin mengengahkan sebuah filem baru yang diberi tajuk Gulliver's Travels. Anda ingat lagi dengan kisah dongeng dari barat iaitu Gulliver's Travels?, saya pun ingat - ingat lupa namun berdasarkan rujukan saya di internet sebelum menulis post ini ialah kisah pengembaraan Gulliver ke dunia orang kenit, sekenit ibu jari!. Untuk maklumat rujuk link ini Gulliver's Travels di wikipedia.

Filem Gulliver's Travels ini diberi nafas baru dengan mengadaptasi suasana zaman sekarang dalam jalan ceritanya berbanding kisah dongeng yang lama. Masih menggunakan tajuk yang sama iaitu Gulliver's Travels tetapi kali ini dalam genre yang lebih santai iaitu komedi.

Filem ini menampilkan seorang pelakon komedi Hollywood yang terkenal sebagai watak utama iaitu Jack Black ( School of Rock, Nacho Libre, Kung Fu Panda ), dan dibantu oleh Emily Blunt ( The Wolfman ), Jason Segel ( Forgetting Sarah Marshall, How I Met Your Mother ), Amanda Peet ( The Whole Ten Yards, 2012 ) dan ramai lagi. Dihasilkan oleh Studio 20th Century Fox, filem ini diarahkan oleh Rob Letterman dimana sebelum ini beliau telah mengarah filem animasi Monsters VS Aliens, serta skrip adalah tulisan bersama oleh Nicholas Stoller ( penulis skrip Yes Man ) dan Joe Stillman ( penulis skrip Planet 51 ).

Antara plot utama dan sinopsis ringkas mengenai filem ini ialah:-

Kisah Gulliver diadaptasikan semula dalam dunia sekarang berdasarkan sebagai seorang kerani pejabat yang bertugas mengagih surat yang banyak cakap ( kena dengan perwatakan Jack Black ni! ) lakonan Jack Black. Pengembaraannya bermula apabila, Atas sesuatu keadaan yang di takdirkan Gulliver mendapati dirinya hanyut ke tepian pantai di sebuah pulau tersembunyi apabila melalui kawasan Segitiga Bermuda ketika menyelesaikan satu tugasan.

Pulau itu diberi nama Liliput dan disanalah Gulliver mendapati dirinya berada di kalangan orang - orang kenit, iaitu penghuni di Pulau Liliput. Gulliver pada mulanya dijadikan kuli untuk masyarakat Liliput untuk melakukan pelbagai kerja dan kemudiannya diangkat sebagai hero. Dalam pengembaraan ini memberi sedikit kesedaran pada Gulliver. Kira ada moral of the story la filem ni.

Akan menemui peminat penghujung tahun ini iaitu pada 22 Disember 2010 bersempena dengan cuti Krismas dalam format 2D dan 3D, untuk mengetahui dengan lebih lanjut klik imej poster di atas atau pada link ini GulliversTravelsthemovie.com namun masih belum ada update terbaru. Untuk melihat trailer, lihat paparan video di bawah:-

5 Komen disini:

zulkbo berkata...

salam...
perghhhh..
i love this story..
tak sabar nak tonton

akuvision berkata...

betul tu, tapi lambat sangat tayangannya

Rimau Sakti berkata...

Ape sangat lambat2 tu...ade tak org kecikpempuan?heheheh...

akuvision berkata...

apa kemerapuan yang cuba kamu lakukan disini cik paskal wooo

sweetie2010.blogspot berkata...

pasti seronok citer ni, Mesti banyak unsur humor..budak2 suka ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...