Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Selasa, 15 Jun 2010
2

 

1230368201048_untitled_t

Salam petang, negara jiran Malaysia iaitu Thailand dan Singapura diletakkan dibawah senarai pemerhatian oleh Amerika sebagai negara yang terlibat dengan masalah perdagangan manusia ( human trafficking ) dimana kedua - dua negara ini gagal dalam mencegah wanita dari dipaksa menjadi pelacur.

Setiausaha negara Amerika, Hillary Clinton berkata hak asasi wanita dan kanak - kanak merupakan isu yang hangat dipedebatkan bukan sahaja di negaranya malah ia turut melibatkan masalah besar dunia. Untuk rekod, hampir 12.3 juta individu menjadi mangsa dalam isu dalam perdagangan manusia dari tahun 2009 - 2010.

Selain dari Thailand dan Singapura yang merupakan sekutu Amerika, negara Asia lain yang terdapat dalam senarai pemerhatian ialah Afghanistan, Brunei, Laos, Maldives dan Vietnam. Masalah perdagangan manusia berlaku di Singpura kebanyakkannya adalah kerana ramai wanita dari negara China, Filipina dan Thailand ditipu dengan tawaran kerja yang sah di Singapura.

Walaupun Malaysia turut terlibat perdagangan manusia, namun ianya tidak dimasukkan ke dalam senarai pemerhatian kerana pihak berkuasa sering melakukan tangkapan yang melibatkan kes - kes perdagangan orang dan ianya masih dalam statistik yang tidak membimbangkan.

Artikel diolah dari laman Yahoo!.

2 Komen disini:

Wanie berkata...

nak gtau..dah klik2 digi n celcom..hee
byk iklan kt sini..tp 2gu shoutmix kuar pny la lmbt..so post kat sini senang..:)

akuvision berkata...

tima kasih nanti singgah k

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...