MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Selasa, 15 Jun 2010
1

MINERAL-articleLarge

Menurut artikel berita dari New York Times, Amerika telah menemui sumber mineral bahan mentah yang boleh menjana hampir USD1 Trillion untuk Afghanistan, di mana mengikut perangkaan ini akan dapat merubah keadaan ekonomi Afghanistan dan suasana peperangan disana.

Antara mineral yang terdapat dalam penemuan ini ialah Besi, Tembaga, Kobalt, Emas dan logam industri penting seperti Lithium. Ini hanyalah sebahagian yang didedahkan, menurut sumber terdapat banyak lagi hasil mineral berlainan jenis yang menjadi bahan mentah asas dalam industri moden sekarang dan kemungkinan Afghanistan akan berubah menjadi pusat sumber mineral terutama di dunia.

14minerals-graphic-popup

Sumber mineral ini telah ditemui oleh sekumpulan wakil dari Pentagon dan turut disertai oleh beberapa ahli geologi dari Amerika. Malah Presiden Afghanistan, Hamid Karzai telah dimaklumkan terlebih dahulu dengan penemuan ini. Menurut pasukan yang membuat penemuan ini lagi, bumi Afghanistan memang kaya dengan sumber mineral semulajadi dan ianya berselerakkan di serata negara Afghanistan.

Adakah ini dapat merubah suasana perang yang tidak sudah seperti didakwa Amerika atau tambah parah?. Lagi - lagi dengan campurtangan Amerika yang bertindak sebagai penemu sumber. Sudah pasti Amerika sendiri tidak akan berdiam diri, apa kata anda?

Kredit artikel dan gambar dari laman sesawang www.nytimes.com

1 Komen disini:

Kazaztan Team berkata...

wajib..mmg diorang takkan berdiam diri...diorg kan mmg penjarah...kalu ikutkan layak panggil peminta sedekah..dok amik harta org...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...