Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Selasa, 1 Jun 2010
2

Semua orang mesti pernah mengalami situasi seperti berikut, malam dah kunci jam loceng sebab besok nak bangun awal untuk bersiap ke tempat kerja. Tapi bila jam bunyi, anda pasti tak nak bangun lagi sebab masih mengantuk, jawabnya terlewat bangun dan mood pada hari itu mesti terganggu. Dibawah disediakan 5 tips ( siri 1 ) untuk mulakan hari dengan ceria:-


  1. Bangun tepat pada masa yang ditetapkan:-
    Sesetengah daripada kita apabila terdengar bunyi jam loceng, tak kiralah dari jam loceng telefon bimbit atau bukan pasti kita akan segera menutupnya dan tidur balik, betul tak?. Ini menyebakan kita akan terlewat bangun dan akan tergesa - gesa untuk bersiap ke tempat kerja. Ini pasti sedikit menjejaskan mood anda.


  2. Mulakan hari dengan berjalan pagi atau berjogging:-
    Jika kamu bangun awal dan ada masa untuk untuk bersenam, ambil masa untuk berjalan atau berjogging sebentar keliling rumah anda. Mulakan pagi dengan aktiviti kardiovaskular pasti menceriakan hari anda dengan lebih cergas. Ianya bagus untuk jantung juga!.



  3. Segera pergi mandi:-
    Dengan mandi akan membuang segala kekotoran yang melekat pada badan, dan ia juga akan memberi keselesaan buat badan anda pada waktu pagi. Teringat pula pada kawan waktu sekolah asrama dulu, ada yang pergi sekolah tanpa mandi pagi. Pelik macam mana dia boleh tahan tak mandi pagi!.




  4. Ambi masa untuk berpakaian:-
    Peruntukan masa untuk bersiap, anda pasti tidak mahu tersalah pakai pakaian yang tidak sepatutnya ke tempat kerja. Kadang - kadang perangai anda yang suka tergesa ketika bersiap pasti akan menyebabkan anda terlupa sesuatu.




  5. Ambil sarapan yang sihat:-
    Sarapan bukan sahaja sajian pertama hari anda tetapi ia juga dimetaforakan sebagai 'minyak' untuk tubuh badan. Tanpa 'bahan pembakar' pasti anda tidak akan memulakan hari dengan lancar.Tidak mengambil sarapan pasti membuat anda tidak bermaya pada waktu pagi.
Tunggu 5 tips seterusnya pagi esok!

2 Komen disini:

Aku berkata...

aku kalau kunci jam mesti letak jejauh.bila jam tu memekak kompom aku kena jalan nak kasi dia diam.celik sket bijik mata pastu

peaNut berkata...

good info..well,,selamat bkenalan..huhu...i'll follow u..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...