MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Khamis, 22 Julai 2010
37

gurchan sahota

Gurchan Sahota memilik Ijazah dalam bidang perakaunan, namun beliau hanya bekerja sebagai pencuci kereta. Bukan tiada kerja yang menanti setimpal dengan segulung Ijazah yang diterima, tetapi kerana minatnya dalam industri membasuh kereta yang digemari sejak kecil beliau melangkah berani untuk menjadikan hobi membasuh kereta sebagai sumber pendapatan.

Jangan terkejut jika saya katakan Gurchan Sahota menerima upah yang tinggi untuk mencuci kereta, dimana purata GBP7,200 ( GBP = Pound Sterling ) atau RM34,624 ditermanya untuk setiap kereta yang dicucinya!. Beliau dilihat sebagai “doktor pakar” dalam industri mencuci kereta terutamanya terhadap kereta berjenama mewah yang dimiliki selebriti seperti pemain bola terkenal contohnya.

Purata masa yang diperuntukkan oleh Gurchan untuk melakukan kerja pencucian ini secara total ialah lebih 250 jam, dengan jenis produk cucian mencecah 100 jenis!. Beliau akan melakukan cucian dalam dan luar kereta sebanyak 5 kali, malah Gurchan turut menggunakan teknologi canggih seperti kamera mikroskopik berdefinasi tinggi yang hanya digunakan oleh pakar forensik. Kamera itu digunakan Gurchan untuk memerika kesan calar yang tidak boleh dilihat dengan mata kasar!.

Gurchan sehingga kini telah berjaya membuka 2 buah bengkel cucian yang bertaraf F1 dengan nama Elite Detailing. Gurchan turut mendapat sokongan dari kedua orang tuanya sehingga keduanya sanggup menukarkan garaj berkembar mereka sebagai sebuah bengkel cucian pertama untuk Gurchan, Nyata kepercayaan dan sokongan yang diberikan membuahkan pendapatan lumayan untuk anaknya.

Untuk maklumat lanjut anda boleh klik pada link ini ELITE DETAILING

37 Komen disini:

bspotgurl berkata...

Bagusnya idea ni

kak ina kl berkata...

salam ziarah di pagi hari

Amirul Faiz Abd. Razak berkata...

Wow, pasti keter yang dia basuh bukan kete biasa-biasa.

Che Armster berkata...

orang-orang kaya ni memang suka buat benda merepek

satu keter dah macam gaji orang kerja setahun tu

Saya Adalah 'Cik Putput' berkata...

wah..gempaknye...
ni menunjukkan pencuci kereta pon boley kalo pndai gunakan kebijaksanaan :)

~ataicha~ berkata...

wah.. tapi realiti mmg betul.. kete2 mahal mana nak cuci kat tempat biasa2..

sebab takut calar je..

M a W a D D a H berkata...

wahh..basuh kete pun dapat gaji mahal...dasat..

zulkbo berkata...

salam..
agak2 ada kerja kosong tak
nak juga cuba..he he

kyo_9 berkata...

pergh.. cuci keter pon leh jadi jutawan tuh!

MuNie berkata...

walaweh.. mantopnye. ce kalo org mesia nk wat gtu, hukhuk.

Farihah Ahmad berkata...

and terhensem!

Yatre Hayati berkata...

amboi....macam ni punya cuci pun ada ek?

penghuni60 berkata...

wow, aku tertegun nih!

mummynana berkata...

terbaikk!!

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

wow!!!!
tapi awe mmg ada niat nak bukak biz pasal kete

~Blabberina~ berkata...

best kan klu dpt duit byk mll keja yg kita suka.. =)

akuvision berkata...

upah terus boleh beli keta satu, tapi kat malaysia ada ke yang pakai gallardo?

Khairul Azmi berkata...

WADUS....BASUH KERETA PUN BOLEH JADI KAYA???
TU LA KAN...REZEKI ADA DI MANA2...SAMADA KITA BERUSAHA ATAUPUN TAK..ITU AJE...

princeduyong berkata...

waaaa...ini spa kereta ni...

ANTARA EGO DAN SAYANG

akuvision berkata...

ada butul, bak kata gurchan beli kereta memahal mesti la treatment first class!

paskal_garuda berkata...

kalau aku nak cuci kete sorong aku agaknyer leh kot kat sini...huhuhuhu..

akuvision berkata...

hahaha, keta sorong ko mahal ke bro?

cik elina berkata...

wahh,
dah la kaya.
rupa pun ada.
ramai la yang beratur.
ekeke.

OrenLimau berkata...

perghhh~hebat.jom kita pencen dan basuh kereta.heeeee

BeaN MorENo berkata...

masyuk siot mamat ni...terasa macam nak rompak je

akuvision berkata...

hohoho...rompak je kalau jumpa!

TTT berkata...

kayenye cik abg tu :D

Mr.Z berkata...

kaya la mamat ni.. setiap kereta pun dah 30k ++.. masyuk2..

sop berkata...

perhh, sapa sangka, pencuci pun boleh kaya raya

JMR berkata...

fuh..apa dia kisah..janji masyuk...

nuriz berkata...

tukang cuci kete profesional ni,alat pun canggih kete pun mahal gaji mahal gak le

aren berkata...

fuh,5kali cuci tuh..kompem bersih dan bakteria pun takde.tak bersih lagi tak tau la nk ckp pe.haha

jack berkata...

pergh...kt msia xdernye nk gaji beribu mcm tu

bea ouh bea berkata...

huhu.tak mampu nak cuci kete kat dy.heheh.

AngahSayang2314 berkata...

fuiiyoooo dasyat tue cuci kereta bole dapat 30k hehehee

Hariz berkata...

Memerlukan 10~20hari RM30k?
Wow
Berbaloi-baloi


New Entry Prof-Hariz
Gadis Sepi Mahu Suami

pilotHans berkata...

fuh, cuci kete pun leh kaya..kalo tahap camnie skali..fuuu...tp player football kat mesia pakai keta ape jer...RM50 leh laa letak kot..haha..(jgn mare ye yg terlibat, gurau jer)...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...