Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Khamis, 30 September 2010
3

framed

 

Jika dilihat dalam sedekad yang lalu, antara industri yang paling mendapat sambutan dalam arus dunia digital yang pesat membangun ialah industri pembikinan / pengeluaran telefon selular atau lebih dikenali dengan telefon bimbit.

Apple sebagai sebuah syarikat komputer yang dominan sebelum ini mengambil langkah yang bijak dengan mengeluarkan model telefon mereka yang dikenali sebagai iPhone. Dan dengan mengeluarkan iPhone 4, Apple sekali lagi menunjukkan pada dunia bahawa mereka begitu serius dalam usaha untuk menguasai era pembikinan telefon pintar yang meliputi semua aspek kehidupan ( iPhone 4 life ) manusia.

Naluri manusia yang sentiasa ingin berhubung antara satu sama lain, menjadikan setiap teknologi baru yang ditawarkan oleh pengeluar telefon bertepatan dengan kehendak naluri ini dan untuk iPhone 4 ia telah berjaya dalam aspek ini. Membawa hiburan dalam hanya satu peranti yang membolehkan kita mendengar lagu, melihat video klip, berbual melalui panggilan suara dan video, SMS, MMS, bermain permainan video, melayari internet dan merakam memori indah yang diabadikan melalui kamera 5MP iPhone 4 itu sendiri. Semestinya iPhone 4 harus menjadi pilihan anda jika inginkan telefon yang meliputi semua aspek kehidupan.

 

facetime“Panggilan Video iPhone 4 dengan Facetime” 

 

retina-display-for-life “Teknologi Retina Display di dalam iPhone 4” 

 

Secara terperinci iPhone 4 mengaplikasi sistem Retina Display yang turut diaplikasikan ke dalam produk Apple yang lain sebelum ini iaitu iPad dan Apple LED Cinema Display. Dengan memaparkan 326 piksel per inci, ia menjadikan grafik dan teks di skrin iPhone 4 lebih jelas pada mana - mana saiz. Rujuk gambar di atas untuk perbandingan antara iPhone 4 dan model sebelumnya.

 

multi“Konsep Multi – tasking melalu iPhone 4” 

 

Salah satu aspek penting dalam iPhone 4 yang signifikan dengan kehidupan manusia ialah kebolehan ia untuk multi tasking. Anda boleh menukar dari satu aplikasi ke aplikasi yang lain dengan pantas, seperti mempunyai satu komputer mini anda boleh mendengar lagu sambil melayari internet atau menyemak email.

Selain itu telefon iPhone 4 turut membolehkan anda merakam video dalam format HD, dan melalui iPhone 4 anda boleh terus mengedit video yang dirakam dan menghasilkan video klip melalui aplikasi iMovie yang dimuat turun ke dalam telefon iPhone 4 itu sendiri, lalu boleh dihantar kepada rakan – rakan anda atau ahli keluarga mungkin. Ini sungguh memudahkan pengguna kerana tidak perlu untuk muat masuk fail yang dirakam dari peranti rakaman ke dalam komputer dahulu untuk proses edit.

 

 

Lapisan cermin yang digunakan untuk Paparan Retina ini ( Retina Display ) dihasilkan melalui material yang diperkuatkan secara tindak balas kimia, kalis calar dan lebih tahan lasak. Malah ia juga dilengkapi dengan oil-resistant coating yang membantu skrin untuk sentiasa bersih. Retina Display turut mempunyai ambient light sensor yang berfungsi untuk merubah kejelasan skrin secara automatis untuk keselesaan melihat paparan dan jangka hayat bateri.

Itu cerita ringkas mengenai iPhone 4 dalam aspek kehidupan.

Menyentuh mengenai pembekal telekomunikasi mudah alih pula, di Malaysia Digi dilihat sebagai salah satu pembekal yang dilihat aktif dalam mendekati pengguna. Lihat sahaja iklan - iklan Digi, ianya pasti dapat mencuit hati mereka yang melihat. Anda tentu masih ingat dengan iklan orang kuning yang menjadi trademark Digi sehingga kini, dan secara peribadi saya meminati iklan digi yang saya sertakan di bawah ini ( Dengan hanya berhubung melalui telefon kita boleh memujuk hati orang lain ).

 

 

Berpandukan moto Always The Smarter Choice, Digi sentiasa menawarkan promosi dan pakej yang berpadanan dengan citarasa dan tahap ekonomi pengguna. Ianya mampu milik dan tidak membebankan pengguna. Dengan matlamat Digi Widest Coverage, Digi kini sudah mampu bergerak lebih maju dan berani berbanding pemain industri yang lain. Khas untuk pakej Digi Iphone 4 yang mampu milik, anda boleh rujuk pada pautan ini Digi Iphone 4 Plan.

Kesimpulannya, Digi dan Iphone 4 berjaya mengambil kira kepentingan pengguna terlebih dahulu. Keduanya lebih pratikal dan kena dengan era teknologi baru. Kerjasama antara Digi dan iPhone 4 pasti mencetus fenomena baru dalam aspek kehidupan pengguna khususnya dan aspek saingan sihat di kalangan pembekal telekomunikasi di Malaysia amnya. Moga Apple terus berjaya dengan produk iPhone 4 dan Digi terus merentasi dunia telekomunikasi dengan jayanya. Akhir kata, Digi iPhone 4 Life!!!!!!!!

3 Komen disini:

Zasillah Ariffin berkata...

joint kontest yer?

gud luck bro... =))

AngahSayang2314 berkata...

wah semoga berjaya la brooo

Haw berkata...

good luck bro!.. aku doakan ko berjaya.. amin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...