Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Ahad, 19 September 2010
6

diaspora_dandy_logo

Diaspora merupakan salah satu projek pembangunan sebuah laman sesawang sosial baru yang bakal memberi saingan kepada laman sesawang yang popular pada masa sekarang iaitu Facebook.

Mempunyai konsep yang hampir sama dengan Facebook namun dengan pilihan – pilihan yang lebih tersendiri dan menjaga hak persendirian penggunanya. Diaspora turut dibangunkan oleh empat anak muda yang sedang menuntut di Universiti New York yang lebih dikenali dengan akronim NYU, mereka ialah Ilya Zhitomirskiy, Dan Grippi, Max Salzberg, dan Raphael Sofaer.

 

diaspora clanPembina Projek Laman Sosial Diaspora”

 

Keempat – empat anak muda ini mendapat modal untuk membangunkan projek Diaspora dari sebuah laman sesawang yang dikenali dengan nama Kicstarter, dimana laman Kicstarter merupakan sebuah laman yang mendukung mereka yang kreatif mencari sokongan. Dan dalam masa 39 hari mereka berjaya mengumpul lebih dari USD 100 000 untuk memulakan projek Diaspora mereka.

 

diaspora 1

diaspora 2

diaspora 3 “Screenshot Diaspora”

 

Namun apa yang menarik perhatian saya ialah nama bagi projek mereka ini iaitu Diaspora, menurut pencarian saya di internet Diaspora mempunyai satu maksud yang global dan satu maksud yang signifikan dengan masyarakat Yahudi. Anda boleh memahami apa yang saya maksudkan disini, DIASPORA dan DIASPORA YAHUDI.

Kebetulan atau tidak projek pembangunan laman sosial Diaspora ini berkaitan dengan Yahudi, anda fikirlah sendiri. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Diaspora rujuk di sini PROJEK DIASPORA.

 

 

p/s:- Diaspora merupakan open source.

6 Komen disini:

ENCIK TIKUS berkata...

lama dah gua tak drop komen dekat sini. kehkehkeh ;D

mira_nas berkata...

welll..klu dh yahudi...mesti ade agenda tersembunyi..ntahle

Helmiyani berkata...

alahai yahudi ke? baru nak berminat terus kenselll... hehehe.. btw, cantik blog u.. nampak pro sangat! :)

nur berkata...

konspirasi yahudi?

Unknown berkata...

cukup la dengan yang ada.

Anep™ berkata...

diaspora plak..mcm2 ler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...