Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Sabtu, 6 November 2010
7

front-poster

Unstoppable dan Skyline adalah antara dua filem genre thriller yang bakal menemui penonton di pawagam sekitar Malaysia November ini. Kedua - dua filem ini mempertaruhkan nama - nama besar yang terlibat dalam industri perfileman di Hollywood, antaranya pelakon berkarakter Denzel Washington ( The Book of Eli ) dan Eric Balfour ( TheHorsemen ).

Filem Unstoppable yang bakal ditayangkan di panggung 11 November ini jatuh dalam kategori genre thriller, aksi dan drama. Unstoppable mendapat sentuhan arahan daripada pengarah yang pernah mengarah filem lakonan Denzel sebelum ini iaitu Deja Vu ( 2006 ) dan The Taking of Pelham 123 ( 2009 ), beliau adalah sutradara Tony Scott.

Unstoppable juga merupakan buah tangan terbaru yang dihasilkan oleh Studio 20th Century Fox dan ianya mendapat sentuhan skrip dari Mark Bomback ( penulis skrip untuk filem Race to The Witch Mountain ).

 

Denzel Washington and Chris Pine “ Denzel Washington and Chris Pine ”

 

Selain Denzel Washington, filem Unstoppable turut dibintangi oleh Chris Pine ( Carriers ), Rosaria Dawson ( Killshot ) dan Kevin Chapman yang sebelum ini pernah berlakon dalam filem Black Dynamite. Serba sedikit mengenai plot filem Unstoppable:-

Unstoppable adalah mengenai keretapi kargo membawa bahan toksik beracun yang hilang kawalan. Plot filem utama filem ini menggambarkan bagaimana seorang jurutera dan konduktor keretapinya berlumba dengan masa dalam usaha menghenti keretapi yang hilang kawalan itu sebelum sesuatu yang buruk berlaku.

Mereka berusaha dengan mengejar keretapi tersebut dengan sebuah lokomotif dan mengambil alih kawalan keretapi tersebut sebelum ia terkeluar dari landasan di satu persimpangan dan mengakibatkan bahan toksik beracun itu dari tumpah dan membahayakan keselamatan orang ramai.

Serba sedikit filem ini mengingatkan saya pada filem The Taking Pelham 123. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai filem ini, klik pada pautan ini UNSTOPPABLE atau imej dibawah, skroll lagi ke bawah untuk melihat trailer filem ini :-

 

unstop-front

 

 

Menemui anda 12 November ini pulan ialah filem yang diberi judul Skyline. Sedikit berbeza dengan filem Unstoppable, Skyline jatuh dalam genre thriller sains fiksyen dan ianya adalah hasil terbitan dari Universal Studio.

 

skyline still images “ Still Image from Skyline Film “

 

Filem Skyline ini mendapat arahan dari dua adik - beradik yang sebelum ini mengarah filem Aliens vs. Predator - Requiem ( 2007 ) iaitu Greg Strause dan Colin Strause. Manakala untuk penulisan skrip dipertanggungjawabkan kepada Joshua Cordes dan Liam O'Donnell.

Antara pelakon yang terlibat dalam menjayakan filem Skyline ialah Eric Balfour, Donald Faison, Scottie Thompson dan Britanny Daniel. Untuk melihat filem ini dengan lebih lanjut anda boleh klik pada pautan ini SKYLINE atau imej dibawah, namun sebelum itu kita lihat dahulu trailer untuk filem Skyline ini.

 

skyline-front

 

 

Jangan lepaskan peluang anda untuk menonton kedua filem ini di pawagam sekitar anda, sehingga kita bertemu di post akan datang.

7 Komen disini:

suffer8zine berkata...

terasa nk tgk la cite ni

Terkini : Maut Disengat Tebuan

AkuMuzikFilem berkata...

info yang bagus..cepat dapat tahu ek..thanx. kena tgok ni

cybernetic88 berkata...

yg cite skyline tu mcm best. kng nk tngok ble dh kuar. hee

buycheapantivirus berkata...

mak ai..mcam best cite ni..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
gua nak carik dan torrent malam nih

sibutiz berkata...

nice post gan.....

Tabung Saya berkata...

Aku da tgk Skyline mse premiere screening nuff..CGI dorg power..tp jln cite terbalik2..hrp korg sabo smpy hbs filem 2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...