Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Isnin, 1 November 2010
3

megamind movie poster

Megamind merupakan filem animasi terbaru dihasilkan oleh Studio Dreamworks dan bakal menemui penonton di layar perak awal bulan ini iaitu sekitar 4 November 2010. Malah Megamind bakal ditayangkan dalam dua format iaitu tayangan standard dan 3D.

Secara ringkas filem animasi Megamind menggunakan bakat suara dari bintang – bintang Hollywood ternama seperti Will Ferrell ( The Other Guys ), Brad Pitt ( Burn After Reading ), Tina Fey ( Date Night ), Jonah Hill ( Get Him To Greek ), David Cross ( Year One ), J.K. Simmons ( The Vicious Kind ), Justin Theroux ( The Ten ), Ben Stiller ( Greenberg ) dan Tom McGrath ( Madagascar ).

Malah Tom McGrath bukan sahaja menyumbangkan suara untuk filem animasi Megamind ini, kerana tidak langsung beliau di beri oleh Studio Dreamworks untuk mengarah filem ini berdasarkan dua filem animasi yang beliau arahkan sebelum ini berjaya di pawagam iaitu Madagascar dan Madagascar 2. Manakala untuk penulisan skrip ianya di bawah tanggungjawab Alan Schoolcraft dan Brent Simmons yang selalu bertindak sebagai duo dalam penulisan skrip.

megamind will ferrell

tina fey and will ferrell character

megamind character

megamind character

Walaupun filem Megamind dalam format animasi, ianya dikategorikan dalam rating PG. Sedikit mengenai filem ini dari segi plot utama secara keseluruhan:-

Megamind merupakan nama bagi satu karakter super – villiant ( orang jahat ) yang paling bijak pernah di ketahui dunia ( tengok saiz kepala dia pun dah tahu , bagak! ) tetapi yang paling tidak berjaya dalam melaksanakan pelan jahatnya.

Hampir setiap tahun Megamind ( Will Ferrell ) akan membuat onar di kota Metro City dengan cara yang tidak boleh di imaginasikan oleh orang lain. Namun setiap kali itulah rencana jahatnya berjaya di patahkan oleh superhero yang dikenali dengan nama Metro Man. Oleh kerana Megamind tidak putus asa, akhirnya keperkasaan Metro Man ( Brad Pitt ) berjaya dikalahkan oleh Megamind melalui satu rancangan jahatnya yang tidak diduga.

Maka Megamind mengusai Metro City, namun yang indah hanyalah sementara apabila datangnya orang jahat yang lain menggugat kekuasaan Megamind. Dan dari sinilah bermula rancangan Megamind untuk menyelamatkan kota Metro City dari penjahat yang baru ini.

Karakter dan penampilan ini mengingatkan pada saya super – villain di dalam filem animasi sebelum ini iaitu Monsters VS Aliens. Untuk mengetahui mengenai filem animasi Megamind dan watak yang mendukung filem animasi ini anda boleh klik pada pautan ini MEGAMIND OFFICIAL SITE atau anda boleh klik pada imej di bawah ini.

megamind-site

Untuk melihat video trailer untuk filem ini anda boleh lihat video dari Youtube di bawah ini:-

3 Komen disini:

tsaicoutic tranmorphersys berkata...

ushhhhhhh 3d terbaru..waaahhh msti donlod ni ....

Tanpa Nama berkata...

uh..macam best..tp 3D..adehh..ade tak 3D harga rm10 je..hehee

Tanpa Nama berkata...

buy ativan ativan dosage for children - where to buy ativan online in canada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...