Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Selasa, 14 Disember 2010
3

The Tourist poster film

Akhirnya sebuah filem yang membawa dua pelakon berkarakter Johnny Depp dan Angelina Jolie dihasilkan, pasti peminat kedua - dua pelakon ternama ini akan berpusu - pusu mengunjungi pawagam lewat 30 Disember 2010 ini. Filem yang akhirnya menggabungkan dua nama ini diberi nama The Tourist sebuah filem thriller, dan sudah pun mula ditayangkan di Amerika Syarikat pada 10 Disember lalu.

Kalau tidak silap saya ini adalah filem kedua lakonan mereka ditayangkan setelah Johnny Depp berjaya dengan filem fantasi Alice In Wonderland dan Angelina Jolie dengan filem aksi Salt. Berbeza dengan Johnny Depp, watak Angelina Jolie dalam filem The Tourist ini tidak lari jauh dengan wataknya dalam Salt kerana kedua - dua wataknya penuh dengan rahsia. The Tourist juga berdasarkan pada sebuah filem romantik thriller Peranchis Anthony Zimmer yang diarahkan oleh Jerome Salle pada tahun 2005.

Anthony Zimmer poster film“Anthony Zimmer 2005 Film”

Apa yang menariknya, sebelum watak utama diberikan pada Johnny Depp ianya terlebih dahulu direka untuk Tom Cruise tetapi ditolak lalu Sam Warthington diberi peluang tetapi kelihatan Johnny Depp lebih kena dalam membawa watak tersebut. Manakala untuk watak lakonan Angelina Jolie, Charlize Theron terlebih dahulu menjadi pilihan.

The Tourist turut dihasilkan oleh Columbia Pictures ( Sony ), dan untuk kerusi pengarah ianya disandang oleh Florian Henckel von Donnersmarck yang sebelum ini pernah mengarah filem The Lives Of Others ( 2007 ). Selain Johnny Depp dan Angelina Jolie, filem The Tourist turut sama membariskan pelakon - pelakon lain antaranya Paul Bettany ( Legion ), Rufus Sewell ( The Holiday ), Timothy Dalton ( Hot Fuzz ) dan Steven Berkoff ( The Passenger ).

MV5BMTk5NzM0Nzc4NF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzA0Mzc5Mw_002

MV5BMTU1MzcxNDI3N15BMl5BanBnXkFtZTcwMzM1MjcxNA_002

MV5BMTMyNjcwMzQ5NF5BMl5BanBnXkFtZTcwMTk0MjcxNA_002

MV5BMTc4MjUxNDE4OF5BMl5BanBnXkFtZTcwODk0MjcxNA_002 “Still Images for The Tourist Film Starring Angelina Jolie and Johnny Depp”

Secara ringkas, plot utama untuk filem The Tourist ini ialah :-

The Tourist berkisar tentang Frank seorang pelancong dari Amerika lakonan Johnny Depp yang datang ke Itali untuk memulihkan hatinya yang luka. Manakala Elise lakonan Angelina Jolie pula merupakan seorang wanita misteri yang secara tidak sengaja dipertemukan dengan Frank. Dan secara tidak semena Frank jatuh hati pada Elise, namun tanpa mereka sedari Frank dan Elise terlibat dalam satu perkara yang meletakkan diri mereka dalam bahaya.

Untuk mengetahui filem The Tourist dengan lebih lanjut, anda boleh klik pada pautan ini THE TOURIST. Untuk melihat teaser atau trailer filem The Tourist, anda boleh lihat video dari Youtube di bawah ini:-

3 Komen disini:

Tanpa Nama berkata...

Hi, i just want to say hello to the community

Rimau Sakti berkata...

wah!! menarik filem nie...kena layan nie...huhuhuhu

sw berkata...

nmpk mcm menarik je citer ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...