Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Jumaat, 24 Disember 2010
1

season-Of-the-witch-poster-687x1024

Season Of The Witch adalah antara filem pertama dari Hollywood yang bakal memulakan tirai tayangan filem di tahun 2011. Dijangka akan ditayangkan pada 7 Januari 2011, Season Of The Witch juga merupakan filem pertama lakonan Nicholas Cage untuk tahun 2011.

Selain dibintangi oleh Nicholas Cage, filem Season Of The Witch turut dibarisi oleh Ron Perlman ( Hellboy 1 and 2 ), Stephen Campbell Moore ( The Bank Job ), Robert Sheehan, Claire Foy, Ulrich Thomsen ( Hitman ), Stephen Graham ( The Damned United ) dan Christopher Lee ( Alice In Wonderland ).

Manakala Dominic Sena yang sebelum ini pernah mengarah filem Whiteout ( 2009 ) merupakan pengarah bagi filem Season Of The Witch ini dan Bragi Schut merupakan penulis bagi filem ini, yang sebelum ini pernah terkenal dengan siri TV Threshold. Studio yang bertanggungjawab atas filem Season Of The Witch ini pula ialah Relativity Studio yang juga pernah mengeluarkan filem - filem yang mendapat sambutan sebelum ini seperti 21 ( 2008 ), 300 ( 2007 ) dan Blood Diamond ( 2006 ).

nicholas cage and ron perlman in season of the witch “Nicholas Cage and Ron Perlman as crusaders”

claire foy in season of the witch

claire foy in season of the witch “Claire Foy as witch girl”

photo se of season of the witch“main casts at the set of Season Of The Witch”

Season Of The Witch boleh dikatakan sebuah filem mengenai keadaan Eropah pada satu ketika dahulu di zaman wujudnya gereja sebagai badan pentadbiran politik dan konflik mereka dengan kewujudan golongan ahli sihir yang pada mereka terpesong dari ajaran sebenar.

Sedikit plot utama untuk filem Season Of The Witch ini :-

season of th witch scene

Season Of The Witch mempertemukan Nicholas Cage yang pernah popular dengan filem National Treasure dan Ron Perlman yang membintangi Hellboy di dalam sebuah filem bergenre aksi pengembaraan mistikal, dimana kedua - dua memegang peranan sebagai pejuang Perang Salib yang baru pulang ke dari sebuah peperangan setelah berdekad lamanya. Tetapi malangnya, mereka dikejutkan dengan berita tempat asal mereka telah musnah diserang oleh suatu wabak misteri.

Seorang tua di gereja menerangkan pada mereka bahawa seorang gadis yang didakwa sebagai seorang ahli sihir merupakan dalang untuk perkara ini dan mengarahkan kedua mereka, Nicholas dan Ron untuk membawa gadis tersebut ke biara terpencil dan melakukan ritual kuno dengan mengorbankan gadis tersebut dengan tujuan membersihkan serangan wabak misteri tersebut. Dan disinilah bermulanya aksi pengembaraan yang mendebarkan.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai filem ini anda boleh klik pada pautan ini SEASON OF THE WITCH atau klik pada imej di bawah. Untuk melihat trailer filem ini, anda boleh lihat video dari Youtube yang turut disertakan di bawah ini. Jangan lupa untuk bertandang di pawagam 7 Januari ini untuk menontonnya!

season of the pictures and website

1 Komen disini:

Hanis Azla berkata...

mcm best aje.. movie yg perlu di tonton utk 2011 nnt ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...