Bila Aku Menulis Blog!

Bila Aku Menulis Blog!



MV PILIHAN : LeeSsang - Tears Feat. Eugene ( The Seeya )
On Jumaat, 26 November 2010
5

Due-Date-Poster-Full-10-8-10-kc

 

Due Date dan Aku Tak Bodoh merupakan dua filem genre komedi yang bakal memulakan tayangan di pawagam sekitar Malaysia 2 Disember depan. Due Date telah pun ditayangkan di Amerika sekitar 5 November lalu, manakala Aku Tak Bodoh adalah adaptasi dari filem sebelum ini yang mendapat sambutan di Singapura iaitu I Not Stupid Too ( 2002 ) arahan Jack Neo.

Due Date merupakan filem lakonan terbaru Robert Downey Jr yang popular dengan rangkaian filem Iron Man, bergandingan dengan Zach Galifianakis yang pernah berlakon filem The Hangover ( 2009 ) dan sekarang tengah popular dengan comedy sketch Between Two Ferns di channel Youtube Funny or Die.

Selain dua nama besar ini yang memegang watak utama, mereka turut dibantu oleh Michelle Monaghan, Jamie Foxx, Juliet Lewis dan Danny McBride. Due Date turut diarahkan oleh Todd Phillips yang sebelum pernah mengarah filem The Hangover ( 2009 ), dan beliau juga bertanggungjawab untuk penulisan skrip bersama Alan R. Cohen, Alan Freedland dan Adam Sztykiel yang pernah menulis untuk filem Made Of Honor ( 2008 ).

 

due date still image 1 

 

Secara kasar, plot Due Date adalah berkisar :-

Peter Highman watak yang dipegang oleh Robert Downey Jr merupakan seorang lelaki yang bakal bergelar bapa untuk kali pertama dan tarikh akhir untuk isterinya dijangka bersalin adalah kurang dari lima hari. Ketika Peter tergesa – gesa untuk pulang menaiki kapal terbang dari Atlanta untuk bersama isterinya, dia terserempak dengan Ethan Tremblay lakonan Zach Galifianakis. Disinilah bermula plot utama cerita ini dimana Peter terpaksa dengan Ethan dengan hanya menaiki kereta dan bermulalah pengembaraan yang menduga Peter Highman.

Untuk plot selanjutnya, nantikan kemunculan filem ini di pawagam berhampiran anda. Untuk info lebih lanjut kunjungi laman sesawang utama di pautan ini DUE DATE OFFICIAL SITE. Dibawah ini pula ialah trailer filem Due Date dari Youtube.

 

 

 

ATB Poster

 

Aku Tak Bodoh sememangnya adalah adaptasi dari filem I Not Stupid Too ( 2002 ), dimana Aku Tak Bodoh cuba menyerap isi pati I Not Stupid ke dalam norma masyarakat Malaysia. Mendapat arahan dari Boris Boo dan ianya adalah hasil produksi Primeworks Studios.

Antara barisan pelakon yang berganding untuk menjayakan filem ini ialah Amy Mastura, Riezman Kuzaimi, Namron, Wan Nooor Aizzat, Suhairri Sunari, Rohaizat Hassan, Jalaluddin Hasan dan Adibah Noor.

 

016607920

 

Aku Tak Bodoh secara menyeluruh menceritakan tentang seorang remaja 16 tahun bernama Roy yang lahir dalam keluarga berada tetapi kurang mendapat perhatian dari kedua ibu bapanya kerana mereka hanya sibuk bekerja. Ini menyebabkan Roy dan adiknya  Jefri terasa tersisih dan merasakan diri mereka kurang kasih sayang.

Untuk itu Roy pelbagai perkara yang dilihat tidak berfaedah untuk mengisi kekosongan dalam jiwanya malah dia turut menyertai kumpulan samseng dan dalam diam situasi ini membantu Roy dalam mencari dirinya sendiri.

Dibawah ini disertakan trailer Aku Tak Bodoh dari laman Youtube:-

 

5 Komen disini:

Tanpa Nama berkata...

nak tengok aku tak bodoh..mcm bes jek..=)

Husna Zainal berkata...

macam best cite aku tak bodoh tu...

Rimau Sakti berkata...

ok gak lah...aku pun nak tgk...huhuhu

::Budak Degil:: berkata...

cite due date ni msti kelakar giler kan..

Tanpa Nama berkata...

ativan lorazepam ativan recreational use dosage - what does generic ativan look like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...